Veelgestelde vragen over iDEAL

Hieronder vindt u de veelgestelde vragen over iDEAL, de kosten en contractinformatie.

 

  • Zijn jullie de organisatie iDEAL?

    Nee, OVAS Solutions verzorgt alleen de technische mogelijkheid om iDEAL op uw website of webshop te plaatsen en betalingen te ontvangen.

    Indien u vragen heeft over gedane betalingen via iDEAL verwijzen wij u naar Currence iDEAL B.V., eigenaar en merkhouder van de betaalformule iDEAL.

  • Komen er geen verdere kosten bij voor iDEAL?

    Nee, er komen geen verder kosten bij. U betaald alleen € 0,49 exclusief BTW per transactie. Wanneer wenselijk kan OVAS iDEAL voor u implementeren in uw webshop, hier wordt een offerte voor opgemaakt.

  • Wat is de contractduur?

    Het contact dat u aangaat is voor onbepaalde tijd.

  • Wat is het opzegtermijn en wat zijn hier de kosten voor?

    Er is geen opzegtermijn. U kunt op ieder moment stoppen met het ontvangen van iDEAL betalingen wanneer u wilt. Hier zijn geen kosten aan verbonden.

  • Hoeveel transacties kan ik per maand doen?

    Onbeperkt.

  • Wat krijgt de klant te zien als er een betaling gedaan is?

    Dit is geheel naar uw wens in te vullen. U kunt de klant bijvoorbeeld terug sturen naar uw website en daar een melding plaatsen waarin u de klant bedankt voor zijn aankoop.

  • Wanneer wordt de betaling op mijn rekening gestort?

    Mits het te overboeken bedrag € 25,- of hoger is worden verrichte betalingen elke maandag overgeboekt naar uw gewenste rekening nummer. Onder de € 25,- word de uitbetaling een week opgeschoven.

  • Wat krijg ik van OVAS?

    U krijgt van ons een technische handleiding en de vereiste programmering bestanden om iDEAL te implementeren in uw webshop. U kunt deze bestanden aan uw website / webshop ontwikkelaar geven zodat zij dat voor u kunnen implementeren. Ook OVAS Solutions implementeert deze plugin voor u. Vaak tegen lagere tarieven dan uw website-ontwikkelaar. Wij maken graag vrijblijvend een offerte voor u.

  • Hoe werkt iDEAL met OVAS?

    Alle transacties die worden gedaan, worden automatisch geregistreerd in zowel de boekhouding als relatiebeheer van OVAS.

    Voorbeeld: een klant plaatst een bestelling op een webshop, vult zijn gegevens in en betaald met zijn Rabobank rekening via iDEAL. Alle gegevens worden toegevoegd in het relatiebeheer. Als de betaling via iDEAL succesvol is afgerond, wordt de betaling toegevoegd aan de relatie. Als u vervolgens de bankmutaties inleest, dan herkent OVAS automatisch de transactie en wordt deze boekhoudkundig verwerkt.

    U beschikt over alle gegevens zonder inspanning. Ideaal iDEAL!

  • Referentie iDEAL

    Bij het afnemen van iDEAL geeft u toestemming aan OVAS Solutions om u eventueel als referentie op de website weer te geven. U ontvangt hiervoor een link naar uw website.

 

Bekijk de iDEAL pagina